Konfiguracja HUD

Ten poradnik zawiera pełny opis dotyczący konfiguracji interfejsu graficznego na naszym serwerze. Kierowany jest on głównie do nowych graczy.

Interfejs

Podczas tworzenia interfejsu graficznego na serwerze postawiliśmy zarówno na prostotę jak i intuicyjność. Dodatkowo chcieliśmy dać graczom możliwość jego modyfikacji m.in poprzez zmianę motywu kolorystycznego.

Ekrangry.jpg
Ekran rozgrywki w formacie 16:9 i rozdzielczości FullHD (1920x1080)

Ikony stanu postaci

Ikona Nazwa Opis
Heart.png
Zdrowie Odpowiada za poziom życia (HP) naszej postaci, spadek tej wartości do 0 skutkuje wprowadzeniem w stan BW.
Armor.png
Pancerz Reprezentuje wartość pancerza kamizelki kuloodpornej.
Food.png
Głód Przedstawia poziom najedzenia naszej postaci, spadek tej wartości do 0 skutkuje wprowadzeniem w stan BW.
Water.png
Pragnienie Odpowiada za poziom pragnienia naszej postaci, spadek tej wartości do 0 skutkuje wprowadzeniem w stan BW.
Voice normal.png
Głos Prezentuje poziom (zasięg) głosu naszej postaci. Dostępne są 3 tryby: szept, normalny (domyślny) oraz krzyk.
Oxygen.png
Tlen Odpowiada za poziom tlenu naszej postaci podczas nurkowania, spadek tej wartości do 0 skutkuje wprowadzeniem w stan BW.
Stamina.png
Wytrzymałość Reprezentuje wytrzymałość naszej postaci i jej zdolność do sprintu, gdy się wyczerpie, postać przez chwilę nie jest zdolna do szybkiego biegu.
Drunk.png
Upojenie alkoholowe Przedstawia poziom upojenia alkoholowego naszej postaci, im większy, tym ciężej nasza postać będzie się poruszać, a podczas skoku będzie się wywracać.

Zmiana kolorystyki

Gracz ma możliwość zmiany koloru otoczki każdej z ikon na wybrany przez siebie kolor. Paleta kolorów oferuje całą gamę z zakresu RGB. Zmiana koloru możliwa jest poprzez wybranie interesującej nas barwy, lub też ręczne wpisanie wartości R, G, B. Menu edycji można wywołać w każdym momencie rozgrywki poprzez wpisanie na czacie komendy /hud. Użytkownik ma możliwość powrotu do domyślnych kolorów poprzez przycisk "Ustawienia domyślne".

Zmiana położenia

Istnieje również możliwość zmiany położenia danych ikon. Podobnie jak w przypadku zmiany kolorystyki, wystarczy wpisać komendę /hud, a następnie przeciągnąć wybraną ikonę w miejsce, w którym chcemy aby się znalazła.

Zmiana położenia
Zmiana położenia

Minimapa

Minimapa składa się ruchomego kompasu, który dynamicznie zmienia swoją pozycję wraz ze zmianą pozycji gracza. Minimapę można przełączać pomiędzy dwoma trybami: mały (domyślny) i duży, aby to zrobić należy nacisnąć przycisk PgDown .

Ustawienia

Każdy gracz ma możliwość zmiany ustawień interfejsu użytkownika, m.in: wyłączenia lub modyfikacji radaru. Poniżej znajdują się poprawne, domyślne ustawienia umożliwiające rozgrywkę bez błędów.

Ustawienia.jpg
Ustawienia odpowiadające za wygląd HUD
Ikona Nazwa Opis
Radar Włącz

Wyłącz

Włącza radar

Wyłącza radar

HUD Włącz

Wyłącz

Włącza HUD

Wyłącza HUD

Rozszerzony radar Włącz

Wyłącz

Blokuje możliwość przełączania między trybami minimapy i blokuje ją w w wersji "BIG"

Umożliwia przełączanie między trybami minimapy

Wielkość bezpiecznej strefy - Reguluje położenie radaru
System miar Imperialny

Metryczny

Prezentuje prędkość w MPH, a dystans w milach

Prezentuje prędkość w KM/H, a dystans w kilometrach

Treści społeczności są dostępne na podstawie licencji CC-BY-SA, o ile nie zaznaczono inaczej.