Wyspa Wiki
Advertisement

Ten poradnik zawiera pełną klawiszologię obowiązującą na naszym serwerze, wraz z dokładnym opisem i instrukcjami dotyczącymi operacji na przedmiotach. Jest on przeznaczony zarówno dla osób nowych w środowisku FiveM, jak i tych grających po raz pierwszy na naszym serwerze.

Podstawowe czynności

Klawisz Czynność
F1 Telefon (jeśli posiadany i włożona karta)
F2 Ekwipunek
F3 Animacje
F4 Ubrania
F7 Konfiguracja
F8 Konsola
~ Podniesienie rąk
1-9 Szybki wybór
- Schowaj bieżącą broń
TAB Koło szybkiego wyboru
Lewy Alt Interakcja
Lewy Ctrl Klik: zmiana trybu - chodzenie/skaradanie/kucanie; Przytrzymaj: czołganie
Lewy Shift Czołganie na plecach lub brzuchu (tylko w trybie czołgania)
Z Lista graczy
X Anulowanie bieżącej czynności
B Klik: zmiana zasięgu voice; Przytrzymaj: wyświetla obecny zasięg voice
N Komunikacja głosowa
G Przytrzymaj: Wskazywanie palcem
T Otwórz czat
Y Pokaż identyfikator/legitymację/odznakę (niektóre frakcje)
U Otwarcie/zamknięcie pojazdu
Lewy Shift+1-9 Ulubiona animacja
Lewy Shift+F Siadanie na krześle/wsiadanie do pojazdu przez najbliższe drzwi
Backspace Zamykanie interfejsów

Ekwipunek

Na naszym serwerze możliwe jest przypisywanie przedmiotów użytkowych (np. jedzenie, broń etc.) do koła szybkiego wyboru. Wykonuje się to przy pomocy kombinacji klawisza TAB oraz przycisków od 1-9.

Animacje

Na serwerze istnieje możliwość przypisywania maksymalnie 9 animacji do ulubionych. Aby je dodać w menu animacji [F3] wchodzimy w zakładkę "Ulubione" a następnie przypisujemy daną animacje do liczby. Od teraz jesteśmy w stanie używać przypisanych animacji przy pomocy kombinacji SHIFT+[1-9].

W pojeździe

Klawisz Czynność
Y Zapinanie/odpinanie pasów
U Uruchamianie/gaszenie silnika pojazdu
1-9 Sterowanie ELS
Lewy Shift+1 Odwrotna kontrola ELS
X Opuszczenie głowy w pojeździe/zjazd na linie w helikopterze LSPD i EMS
G Sterowanie panelem ELS/oświetlenie w helikopterze LSPD i EMS/składanie podwozia (jeśli obsługuje pojazd)
E Kamera w helikopterze LSPD i EMS/klakson
SPACJA Zablokowanie celu w helikopterze LSPD i EMS
PPM Zmiana trybu kamery w helikopterze LSPD i EMS

Komendy na czacie

Komenda Opis
/bodycam Włączenie watermarka Axon (tylko LSPD)
/cam Kinowy tryb widoku
/dowod Pokazanie dowodu
/e [animacja] Używanie animacji
/h [treść] Wysłanie prośby o pomoc do administracji
/hud Sterowanie HUD
/marker Schowaj/pokaż markery
/podnies Podnieś gracza
/r Odpowiedź do ostatniego gracza, z którym się pisało
/sprzedaj [kwota] Sprzedaj pojazd (tylko w pojeździe)
/upusc Upuść gracza (tylko jeśli niesiony gracz)
/v Reset voice
/w [ID] [treść] Wiadomość prywatna do gracza o ID
/wizytowka Pokazanie wizytówki
/zeskocz Zeskocz (tylko jeśli niesiony przez gracza)